Kuidas tunda ära ehtne looduskosmeetika?

Puhas ja kemikaalidevaba looduskosmeetika on muutumas üha populaarsemaks. Kaupluste riiulid on täis roheliste väärtustega tooteid ning tuntud kaubamärgid toovad turule oma ökoloogilisi tooteliine. Kuid siin on ka probleem: looduskosmeetika ei ole juriidiliselt määratletud. Osa ettevõtetest kasutavad ebaeetilist turundust ja ajupesu, mida kutsun rohepesuks. Selles artiklis käsitlen eetilisi valikud, mida tarbijana igapäevaselt teha, looduskosmeetika tunnusjooni ja nõustan, kuidas ehtne looduskosmeetika ära tunda.

 

Ökoloogilised ja vastutustundlikud valikud

Tihti soovitakse oma elus teha loodust säästvamaid ja vastutustundlikumaid valikuid. Üks soovib olla vegan ja kasutada toodet, mis ei sisalda loomse päritoluga aineid. Teine ​​soovib aga vähendada kasutatavate toodete keemilist koormust. Osa tarbijatest on huvitatud taastuvatest, orgaaniliselt toodetud toorainetest ja jätkusuutlikest tootmismeetoditest.

Tänapäeval paljud inimesed mõtlevad oma ostukorvi sisu peale ja sellele, millist mõju võivad kasutatava kosmeetika koostisosad avaldada ja on juba avaldanud planeedile. Näiteks Suurbritannias kasvas orgaanilise ja looduskosmeetika müük 2019-ndal aastal peaaegu veerandi võrra, vahendab Euronews.

„Rohepesu“ kosmeetikaturunduses ja reklaamis

Looduskosmeetika turule on hüpanud ka suured kaubamärgid. Kahjuks osa ettevõtetest kasutavad ebaeetilisi võtteid, mille reklaami eesmärk on väita, et nende poolt pakutavad tooted on looduslikud või orgaanilised. Tegelikkuses võib looduskosmeetikaks väidetud toode sisaldada ainult murdosa mõnda orgaanilist koostisosa. Pakend võib olla atraktiivselt meisterdatud, et tekitada tarbijates ideid looduse ja roheliste väärtuste kohta, kuid koostisosad on täis parabeene, ftalaate ja teisi aineid, millel ei ole mingit tegemist looduslikuga. Sellised ettevõtted müüvad oma tooteid pilditurunduse kaudu.

Täissünteetilisi tooteid võib nimetada looduslikeks ilma karistuseta, sest seaduses puudub definitsioon looduskosmeetikast. Samuti võib tarbija orgaanilise toote otsimisel teadmatult teha halbu valikuid. Vegankosmeetika  ei tähenda seda, et tooted oleksid vabad sünteetilistest koostisosadest. Vegankosmeetika on puhas ainult loomsest toorainest. Kui tarbijana saad petta, siis tekib küsimus, kuidas ehtsat looduskosmeetikat ära tunda.

"Vegankosmeetika  ei tähenda seda, et tooted oleksid vabad sünteetilistest koostisosadest. Vegankosmeetika on puhas ainult loomsest toorainest!.

Tunne ära ehtne looduskosmeetika!

Ehtsas looduskosmeetikas eelistatakse orgaanilisi koostisosi. Nende päritolu peab olema jälgitav. Sünteetiliste parfüümide, õlide, rasvade ja värvainete kasutamine on keelatud. Samuti on keelatud silikoonid ja mineraalõlid, näiteks parafiin ja vaseliin. Loomsed rasvad ja valgud nagu pekk, rasv ja loomne kollageen pole lubatud. Lubatud on mesilasvaha ja lanoliin ehk villarasv. Loomse päritoluga tooraine kasutamine on keelatud, kui tooraine hankimine põhjustab loomale kahju.

Looduskosmeetika omadused:

  • Tooraines kasutatakse sertifitseeritud orgaanilise päritoluga aineid, ohustatud taimi ei kasutata; geneetiliselt muundatud toorainete kasutamine on keelatud;
  • mineraalõlide kasutamine on keelatud;
  • tooraine saamine ei tohi hävitada maastikku ega reostada keskkonda.

Ehtne looduskosmeetika

Ehtsat looduskosmeetikat tunnustatakse sertifitseerimisega

Looduskosmeetika sertifitseerimisele spetsialiseerunud organisatsioonid on juba olemas kogu maailmas. Paljud neist organisatsioonidest teevad koostööd ja püüdlevad ühtsete kriteeriumide poole. Euroopa kosmeetikaturul on kõige levinumad sertifikaadid Ecocert Cosmos ja Natrue, samuti Soil Association, AIAB, BDIH. Toote koostist ja meetodeid kontrollib tootjast sõltumatu sertifitseerija. Kriteeriumidele vastavad tooted võivad kasutada sertifitseerija välja antud logot. Sertifikaadi saanud toode peab vastama nii toote koostisosade kui ka pakendi osas sertifitseerija nõudmistele. Näiteks, paberipakendid ja plastikpakendid peavad olema ainult taaskasutatud materjalidest. Looduskosmeetika sertifikaadid ja märgised aitavad tavakasutajaid ja professionaale paremaid valikuid teha.

2020 aastal valminud kaubamärgi Cosmos aruandes märgitakse, et enam kui pooled inimesed on hakanud mõistma, et kõik mis näeb välja ökotoode, ei pruugi seda olla. Inimesed otsivad üha enam logosid ja sertifikaate, mis aitavad kosmeetikatoodete riiulitel või e-poodides teadlikke valikuid teha.

Looduskosmeetika sertifikaadid

Kui Te ei ole kindel kas toode on ökotoode, võite alati küsida müüjalt.

Mahedaid ostuhetki soovides,

Eha Vakkermann